Fiavita

Alla inlägg under mars 2011

Av Becca och Penny - 31 mars 2011 22:31

Hejjsan, nu kommer man ned från ovanvåningen där man suttit och spelat kort i någon timme. Spelade först plump och sedan Poker med Mamma, Lars, Torbjörn och Per-Håkan (haha)  



Men nu ska ja lägga mig och se om ja får ner vovven som lagt sig uppe i vardags rummet där han har varit för första gången idag  


Men vi hörs i morgon, så har jag en STOR överrasking från stallet också, hihi  


 NATTI NATTI!      


 

Av Becca och Penny - 31 mars 2011 18:45



Hahaha, gammalt jävla skit, men bara för att de handlar om en unge som ritar en häst   

Av Becca och Penny - 31 mars 2011 15:41

Bara så ni vet så är jag lycklig, har ni problem med det är det erat problem, 

ge inte mig det, jag har nog med problem att ta tag i.



Men i alla fall, Pontus Bruhn, ja Älskar dig!   





Snobben, ett nytt ljus i mitt Liv!


   




Av Becca och Penny - 31 mars 2011 12:06

Hejjsan, idag så är man hemma, ensam för den delen för att mamam och Lars är och gör en sak ni får veta mer om sedan!  


  Vaknade i morse   av att Snobben började skälla, då hade de alltså vaknat på övervåningen så han skulle ju vakta lite då... haha =P 

Klockan var då halv 8 och taxin kommer alltid 15 i 8. Men så fort Lars kom ned sa jag bara "jag vill inte åka pulka idag!" och han ba "jaha, vill du inte åka pulka" också gick han, när han kom tillbaks igen så sa han bara åt Rickard att kliva upp, så jag fick alltså vara hemma! Jag tänkte ba "YES!".


Klev upp lite senare för att jag skulle börja hänga tvätt, men jag fikade först. 

När jag hade hängt en tvätt så gick ja ut med Snob

ben och var ute i typ 1,5 timme. Värsta nöjd! hihi 


Efter att vi hade varit ut gick ja in igen och fortsatte att hänga de andra två maskinerna som inte än var hängda, sedan så bara fortsatte jag att städa! 

Städade och damsög hallen, damsög  köket, tvättade bordet och dammade duken. Sedan tvättade jag spisen osv. haha jag är på G!  



Men nu får det ju faktiskt räcka, och förrest så ska jag ju ut och mocka sedan också. 

Nu ska jag snart gå och göra lunch till min hungrande mage också.


Laddar upp en bild sedan igår, Hej!   


 


Av Becca och Penny - 30 mars 2011 19:07

Hej, nu så sitter jag och Rasmus och kollar på tv. Försökte ladda in bilderna som ja tog på bluppis i dag när jag, Ronja och Rasmus var ute på långsväng med det ville visst inte fungera OwO... Men i alla fall, nu ligger bäbisen under filten och sover och när programmet på Tv;n är slut på sticker Rasmus och jag ut och går med Jesse och Snobben  



Förresten, satt och kollade in en ryttartidning och hittade en massa adresser till rid / tränings läger som såg lovande ut så ja ska in och kolla dem nu... hihi  


Så vi hörs, Hej!


 

Av Becca och Penny - 30 mars 2011 10:30

Hejjsan, vaknade klockan 6 i morse av att bluppis började skälla för att Rasmus och Lars kom hem efter att ha varit ute på jobb och kört ladsbil hela natten.

Jag bestämde mig då för att gå ut med honom på en gång så han fick komma ut, när jag ju ändå var vaken liksom! haha  





Men  nu ska Rasmus och Ronja också ut me Snobben, jag följer med med Kameran för att fota sötisen lite  



Hejdå!  



      v

Av Becca och Penny - 29 mars 2011 07:25

Hejsan och go'morron!  



Har redan varit ute och gått med Snobben i typ 45min. 

Känner mig riktigt duktig!  



Här kommer några bilder, sedan måste jag gå och fika. Hejj!  



            

Så här såg hilmen ut i morse  

Av Becca och Penny - 28 mars 2011 21:29

Heysan. Hääärlig dag idag serni!  


Var först på skolan, alltså lite less... Det har varit skit väder hela helgen och lite av förra veckan, och idag bara för att de är måndag så skiner solen, men vafan gör de? Vi måste ändå sitta inne och lära oss saker och lyssna på lärarna som bara pratar bla, bla, bla... Haha     



Var ut till stalet idag och borstade bort typ halva Jesse, haha. Snacka om att tappa hår! Stod typ i en timme och bara borstade med ryktstenen. 

Efter det så stack jag ut med honom, hade sadel men bara 2 grimmskaft i grimman. 

Det gick toppen toppen faktiskt! Han var jätte duktig, tog galoppen från skritt osv.   Har väl inte så mycket mer att säga om det men... haha  



Och nu till överraskingen, VI HAR FÅTT EN NY HUND  


Säg hej till nya älsklingen! 



Aa han är GRYMT söt  


Han är en kinesisk nakenhund, 2år och heter Snobben, inte världens namn, Skulle vilja byta men mamma tycker att han ska heta så, så han får väl det då  


Jaa, många tänker väl "Men en sån hund får man ju inte gratis heller!?"


Joo, denna gången så jo. Det är så att dottern till den vi fick hunden av flyttade till göteborg av någon anledning som ja ej vet, och lämnade då hunden till hennes mamma som sedan tidigare har hundar, men tyvärr så passade de inte till sammans och han misstrivdes i hennes lägenhet och skällde då så mycket att grannarna klagade. Hon var därför väldigt nära att ta bort honom, men som tur är kommer min mamma in och räddar honom.

Jag har ALLTID önskat mig en av den rasen för ja tycker dom är Grymt fina!


När Ronja kom ut till stallet med honom kunde ja knappt tro mina öron, eller ögon för den delen! Jag liksom bara, han... fått... nä... WOW!... Typ, haha     



Tyvärr verkar inte alla tycka att han är den finaste, t.ex Pontus. Hans kommentar nör ja skickade en bild var "fy fan! xD" 

Jag ba, haha men tack! typ x) 






Men nu ska jag ut och gå med bloppisen,

Hey   

  

Ovido - Quiz & Flashcards